{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.148 visninger | Oprettet:

fusk med KM-tæller på bilgalleri? {{forumTopicSubject}}

Hej med-brugere...

Jeg har min bil til salg her på bilgalleri, og er netop idag blevet kontaktet via en privat besked fra en anden bruger.

Her tilbyder han uopfordret at ændre kilometerstand på bilen...

Jeg finder det dybt forkasteligt at folk kan finde på den slags fusk... Jeg har skrevet til en hjælpe-admin og håber at blive taget seriøst.. desværre må jeg nok ikke nævne brugeren i dette forum, da jeg sikkert bliver banned..

Men det er åbenbart b levet så nemt at foretage fusk at private kan gøre det for et par hundrede kr.. SÅ TAG JER I AGT hvis i er ved at købe brugt bil.. specielt herinde, for der får sælgere åbenbart tilbud om hjælp til KM-fusk bare ved at have en annonce...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fusk med KM-tæller på bilgalleri?
  • #1   28. jul 2009 Hmm der er flere der har meddelt det samme.

    Men spørgsmålet er om det misforståes? De tilbyder at justere km-tæller hvis denne er blevet skiftet eller nulstillet.


  • #2   28. jul 2009 Send beskeden videre til en HA'er, så han kan blive banned.

  • #3   28. jul 2009 hva faen er det der sker for folk...... derfor er det vigtigt med en fuld udført service bog smiley

  • #4   28. jul 2009 sådan en besked har jeg også fået, valgte bare at ignorer det,

  • #5   28. jul 2009 der er ikke ngoet ulovligt ved at ændre på km tælleren, men det skal oplyses ved syn, salg osv.

    derimod er det imod BGs regler at spamme folk til med reklamer og opsøgende salg


  • #6   28. jul 2009 jeg har også fået den da jeg har min bil til salg.. synes også at det er noget svineri...

    han skriver at man kan få den justeret i forbindelse med motorskift eller noget... men selvom jeg ligger en motor i min der kun har gået 100000, har bilen sgu stadig rundet 250000, så kunne alkdrig finde på at benytte sådan noget..

    /Kasper


  • #7   28. jul 2009 det er ikke ulovligt.. nomindre man glemmer og fortælle det ved vidresalg.

  • #8   28. jul 2009 Folk og forhandlere har altså i mange år fusket med kilomeertæller, jeg forstår dig udemærket godt, derfro er jeg selv lidt ligeglad med bilens kilometertal, da man sagtens selv kan tjekke en bil inden man køber den, for slid og diverse.
    Derfor er kilometertal ikke et prisforhandligs aspekt når jeg handler bil, da ingen kan garantere det og slet ikke på en bil med flere ejere på bagen....


  • #10   28. jul 2009 Nej, det kan ikke misforståes... Det er rigtigt at det er lovligt at ændre km-tæller i enkelte tilfælde, f.eks. ved motorskift, men jeg har intet skrevet i min annonce om motorskift, tværtimod har jeg gjort opmærksom på at jeg kan dokumentere service i hele bilens levetid...

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #11   28. jul 2009 Send ham lige til mig Teis så tager jeg fat på det.

  • #12   28. jul 2009 Ja, man har selvfølgelig lov at bruge lidt sund fornuft når man handler bil.. smiley

    Men jeg mener vi alle sammen har et fælles ansvar i at bremse de folk der fusker.. de vil altid være der, men man kan da gøre hvad man kan for at ødelægge det for dem.. smiley


  • #13   28. jul 2009 Helt ærligt folkens, tror i helt seriøst, at man får uopfordrede beskeder fra brugere, der bare ville høre, om man tilfældgivis havde skiftet motor i sin bil, og gerne ville have den korrekte km-stand på, når manden kører i en Lupo?

  • #14   28. jul 2009 He he

    Udfyldt service bog...

    Jeg har set mange værksteder der lige stempler en servicebog så den er UP to date, når de har købt en ny bil hvor den ikke er udfyld korrekt,(når de nu har brugt værkstedet i mmange år) og INGEN og ABSOLUT INGEN kan bevise det, så udfyldt servicebog som dukumentation. NOPE...værdiløst, det er vigtigere at motor testes og ikke lugter grimt de forkerte steder, og at bilen kører fornuftigt....


  • #15   28. jul 2009 Har også fået den besked.
    Er selv STOR modstander af sådan noget fusk.
    Og ja det kan sgu godt være det er lovligt i nogle tilfælde, men de fleste idioter gør det fanme kun for at snyde, og nemmere sælge.

    Så ja, en fuldt ud fyldt servicebog betyder sgu snart en del mere, end hvad folk gør det til.


  • #16   28. jul 2009 Prox - Nej, og det er heller ikke ulovligt at bruge Peer2Peer programmer til at downloade lovlige ting, men hvis man nævner noget om P2P herinde bliver man alligevel frosset. Der er også noget der hedder brug hjernen. Hvis alarmklokkerne ikke ringer når man får sådan en besked på BG, så er man vist ikke helt rigtig skruet sammen på første etage smiley

  • #17   28. jul 2009 Dan.
    Har også set eksempler på fusket servicebøger.
    Og man skal sgu være godt dum hvis man hopper på at servicebogen er ok, når den har nøjagtig samme stempel underskrift osv, ved hvert eneste service de sidste 10 år. Og det stempel for 10år siden, ser lige så nyt ud som det for et halvt år siden.

    Men de idioter der fusker med sådanne ting, gør jo meget lort for at snyde andre.


  • #18   28. jul 2009 Prox - Det er heller ikke min pointe, min pointe er, at folk tilsyneladende synes det er helt normalt, at man laver "forretning" på den måde.

  • #19   28. jul 2009 Jeg tror sgu det kan ødelægge en del, for når det kun koster et par hundrede tror jeg der er mange der kunne finde på det.

    Står man med en bil uden service bog, med fx. 350000km på tælleren, så kan man sgu godt tillade sig at tage mere for bilen hvis der står 180000 på tælleren,


  • #20   28. jul 2009 BDOG:

    Yep, thats the one.

    Har de egentlig ikke en reklame her på siden? Sponsorreklame altså?


  • #21   28. jul 2009 Henrik B

    Om det er lavt eller højt km tal på en bil ændrer det ikke den pris jeg vil give og hvis manden mener at han kan trække mere ud på en bil der er 10 år gammel i forhold til en bil der er tilsvarende med højere km tal, ja så bliver det ikke med mig som køber...

    Prox

    Ja synshallen har tallene da de selv skriver dem ned, MEN MEN, når de har gjort det så er det de nye der står der, derfor prøver staten også at få det ændret, men lur mig om det kun kommer til at gælde biler der er under 10 år gamle, ligesom forhandlernes vurderingssider på nettet.

    Hvis jeg stillede mine kilometer om i aften og kørte til syn imorgen, er det de nye tal du får oplst på den nye synsraport, og jeg har ikke mødt en synshal der tager særlig notois at ændret km. tal, evt. i forbindelse med udskiftning af et deffekt spedometer.

    Jeg har endda haft en bil hvor km tælleren ikke virkede i 3 år, men spedometeret gjorde, og jeg satte nyt i med mindre kilometer, og inen har kommenteret at det var ændret, der var heller ikke nogen der kommenterede at bilen havde kørt nøjagtigt det samme som synet 2 år tidligere, så tror nok man skal bruge sin fornuft istedet for. smiley

    Men fortsat god aften til dem der bliver oppe lidt længere endnu...


  • #22   28. jul 2009 Det er sådan set ik ham der gør noget forkert (sådan som jeg læser det)
    Han har noiget grej der kan justere km tæller, så er det jo op til en selv hvordan og hvorledes man forholder sig til det.


  • #23   29. jul 2009 Ja, jeg kan godt se at for dem der virkelig ved noget om biler, er det ikk et problem om den har kørt 150 tusind eller 400 tusind. Men jeg er 100% sikker på at mange mennesker ser det som en skidt ting med for mange kilometer.

    Selvom jeg havde den fineste bil med 500000km på tælleren, er jeg ret sikker på at jeg ville ha mere held med at sælge en lidt mere medtaget bil af samme model med fx. 180000km


  • #24   29. jul 2009 Må slutte mig til Dan og sige at man skal lade være at se på speedometeret med aluringe og plasmaskiver, men istedet se på bundmåtten og pedalgummiet og om motor og alt sådan går som det skal til prisen og ikke til kilomterne.

  • #25   29. jul 2009 for 500 kan du vidst også få en ny bundmåtte og nyt pedalgummi..

  • #26   29. jul 2009 nu har jeg altsår lagt nummer og det hele ind er lige glad synes sku det er for latterligt at folk vil snyde

  • #27   29. jul 2009 Henrik B

    For lige at slutte den af, så mener du at en bil med lav kilometer der er "lidt" mer harget end en der har gået det dobbelte...

    Ved mig viser det bare at en bil med lavt kilometertal og som er i ringe stand ikke er en velholdt bil som har fået udført ordentlige service og som evt. er behandlet ordentligt.

    Og hvis man ikke har så meget forstand på biler, ja så kan man melde sig ind i FDM og få en test af bilen og man bestemmer jo selv hvad man ønsker at betale for den test og kunne jo vælge en af de dyrer tests, og få tjekket grundigt.
    Man kunne også kontakte det værksted som man kender og få dem til at teste motoren og undervogn, samt rust, og om man skal give 2-3000 for sådan en test syntes jeg er fornuftigt, istedet for at sætte sin lid til en servicebog, man skal også huske på at det koster under 200,- at få lavet sig et stempel så man selv kan stemple servicebogen, det er jo sjældent at folk ringer til det værksted der har serviceret en bil 5 år tidligere. så derfor en sådan en bog ikke det papir den er skrevet på pengene værd, og slet ikke når der har v æret flere ejere på.
    Det jeg mener skal tages med forbehold for som jeg tidliger skrev er min holdning til det ang. biler med over 6-10 år på bagen. og ikke forholdsvise nye biler.

    Nulstillingen tråden handler om, kan klares for et mindre beløb, man kan købe testerne i usa eller kine for under en tredjedel af hvad de koster herhjemme, men man kan jo også købe et interface og en kabel der passer til sin bil og downloade piratprogrammer på nettet, og selv udføre denne lille operation på sin bil, det vil også koste under de 500,-kr. du ironisk nok bruger om bun dmåtter og pedalgummi.
    Der er ikke den store videnskab i at ændre kilometer på en bil, men en god teste kan også se hvornår der er blevet ændret i tallet i bilens elektronik, så sværer er det ikke, men hvis man ændre tallet utallige gange så gemmer bilen "kun" de seneste ændringer og den der viser bilens største ændring kan man jo ændre den vej, derfor siger jeg endnu engang, TRO IKKE PÅ EN KM. TÆLLER på en bil du ike selv har ejet fra start af.


  • #28   30. jul 2009 Henrik B:
    Har oplevet biler med unde r100.000km på klokken der har haft flere/større fejl end biler med 400.000km på tælleren, da dem der ik har rundet ret meget, jo nok ik lige har fået sat nye lejer i og skiftet alt muligt som en der har rundet de 400.000 som med alle nye sliddele osv nok ik har gået mere end 50-100.000km.
    Igen skal man ikke SE på hvad man får, men MÆRKE og føle hvad man får da en bil med 200.000 på klokken nemt ka være bedre (og samtidig billigere) end en der er på de første 100.000km og derved dyrere..


Kommentér på:
fusk med KM-tæller på bilgalleri?

Annonce